Anagenowe wypadanie włosów
Wpisany przez Handsomemen   
czwartek, 03 grudnia 2009 16:34

Anagenowe wypadanie włosów jest związane ze stosowaniem chemioterapii w leczeniu nowotworów. Chemioterapia zabija bowiem nie tylko komórki rakowe, ale również zdrowe komórki ciała i doprowadza do zniszczenia mieszków włosowych. W bardzo szybkim tempie można w czasie chemioterapii stracić nawet 90% włosów. Po zakończeniu leczenia włosy oczywiście odrastają, ale mogą mieć inny kolor oraz strukturę. br /W przeciwieństwie do innych przyczyn procesu, jakim jest łysienie, łysienie anagenowe to wypadanie włosów w stanie wzrostu, nie w czasie spoczynku. W czasie procesu osłona włosa staje się coraz cieńsza, a włos poddany temu procesowi słabnie, łamie się i w końcu wypada.

Oprócz przyczyn związanych z metodami leczenia nowotworów, łysienie Anagenowe może być spowodowane toksynami, przyjmowanymi lekarstwami (mogą to być np. leki stosowane w chorobie Parkinsona, przeciwko artretyzmowi czy epilepsji) oraz poważnymi zaburzeniami endokrynnymi.

Ten rodzaj łysienie nie jest szpecącym. Ważne jest bowiem to, że mieszki włosowe w przypadku tego procesu nie zostają uszkodzone. Większość z nich bowiem pozostaje nadal w stanie rozwoju. Dopiero połączenie łysienia anagenowego z telogenowym może przynieść groźniejsze komplikacje w postaci trwałego i całkowitego wyłysienia. Dlatego tak ważne jest przy każdym rodzaju łysienia, które jesteśmy w stanie u siebie rozpoznać, dokładne zbadanie. To dzięki dobrej diagnozie można bowiem dowiedzieć się w jakim kierunku ma pójść leczenie, aby nastąpiło całkowite lub częściowe wyleczenie stanu chorobowego. Badania nie powinny się ograniczyć jedynie do badania skóry czy struktury włosa, ale również do badania całego organizmu, na przykład tarczycy, poziomu hormonów czy badania wykrywające choroby weneryczne.

Artykuł przygotowany przez Klinikę Twoich Włosów Handsomemen www.handsomemen.pl

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony