Top 5 składników kuchni meksykańskiej – jedz i bądź zdrów -
Top 5 składników kuchni meksykańskiej – jedz i bądź zdrów

Awokado, które ma właściwości antynowotworowe, kaktus, który działa korzystnie na metabolizm tłuszczów, a może poprawiające krążenie papryczki chili? Eksperci Mr. Chilly opowiadają o składnikach dań kuchni meksykańskiej, które warto włączyć do swojej diety.

tacosBogactwo kuchni meksykańskiej zostało docenione w 2010 roku, gdy wpisano ją na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. – Jest tak różnorodna, jak różnorodny jest sam Meksyk. Kusi kolorem, smakiem przypraw i rozmaitych aromatów, a przy tym ma wiele pozytywnych właściwości zdrowotnych. To sprawia, że jej produkty warto włączyć do swojego codziennego jadłospisu – mówi Roksana Anuszewska, specjalista do spraw żywienia w Mr Chilly w Magnolia Park, restauracji specjalizującej się w daniach kuchni meksykańskiej.

Katus – kłujące zdrowie

Kaktus w sałatce, taco albo koktajlu? W Meksyku to nikogo nie dziwi. Warto po niego sięgać bez względu na szerokość geograficzną. Według Światowej Organizacji Zdrowia uważany jest za jedną z najzdrowszych roślin. Stanowi bogate źródło witamin (A, C, B1, B2, B3), błonnika, a także minerałów. Oczyszcza organizm, działa korzystnie na metabolizm tłuszczów. Dodatkowo obniża ryzyko chorób serca, reguluje pracę wątroby i obniża poziom cukru we krwi.

Chili – rozmiar ma znaczenie

Chilli nie tylko wzbogaca smak potraw, ale również korzystnie wpływa na pracę organizmu. Dzięki zawartości kapsaicyny poprawia metabolizm, krążenie i spalanie tłuszczu. - W kuchni Mr. Chilly wykorzystujemy różne papryki chili, szczególnie do produkcji sals. Główna zasada jest prosta - im mniejsza papryczka, tym ostrzejszy ma smak. Szczegółowo porządkuje to skala ostrości Scoville’a – mówi Roksana Anuszewska, specjalista do spraw żywienia w Mr Chilly. - Warto pamiętać, że uprawiane w Polsce papryczki nigdy nie osiągną tych szczytowych wartości, dlatego poszukując większej ostrości, należy sięgnąć po chili uprawiane w cieplejszych klimatach – dodaje.

Awokado – super-owoc

Taco, burrito, queasadilla, enchillada? Tylko z awokado! Dzięki bogactwie antyoksydantów, witamin A, C i E ma udowodnione właściwości antynowotworowe. Nie dziwi więc, że nazywane jest super-owocem. Dodatkowo, za sprawą enzymów i składników odżywczych, wspomaga pracę układu pokarmowego i nerwowo-sercowego. Z kolei poprzez połączenie kwasów tłuszczowych omega-3 oraz witaminy E poprawia pracę mózgu, poprawiając przy tym pamięć
i koncentrację.

Fasola – rośnij duży

W Meksyku fasola występuje w około 20 odmianach. Jest podstawowym produktem chili con carne oraz częstym składnikiem zup, sałatek czy enchiladas. Ma wiele wartości odżywczych i zdrowotnych. - Korzystamy z fasoli pinto, która ma najwięcej kwasu foliowego, regulującego wzrost wszystkich komórek. Dlatego poleca się ją zwłaszcza kobietom w ciąży – mówi Roksana Anuszewska, specjalista do spraw żywienia w Mr Chilly. - Do naszych dań używamy również fasolę czarną. Jest najbogatsza w przeciwutleniacze, które zapobiegają rozwojowi groźnych chorób i przedwczesnemu starzeniu – dodaje.

Kolendra – na złagodzenie ostrości

Kolendra to meksykańska alternatywa dla polskiej pietruszki. Jest wykorzystywana od wielu lat w leczeniu dolegliwości związanych z libido. Odtruwa i działa przeciwbakteryjnie. Dodatkowo korzystnie wpływa na odświeżenie oddechu oraz niestrawności i zgagę. - Kolendra dodana do roślin strączkowych zapobiega wzdęciom, a ostre dania kuchni meksykańskiej są dzięki niej łagodniejsze – mówi Roksana Anuszewska, specjalista do spraw żywienia w Mr Chilly.

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony