Kto zdobył tytuł mistrza? Finał Nissan GT Academyna Silverstoneza nami! |
W sobotę na najsłynniejszym brytyjskim torze Silverstone, zakończył się Obóz Szkoleniowy Gran Turismo Academy - Race Camp. Ta ogólnoeuropejska rozgrywka wyłoniła finalistę, który rywalizując z najlepszymi, weźmie udział w profesjonalnym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju w styczniu 2013 roku. 36 zawodników z 11 krajów, w tym dwóch reprezentantów z Polski ścigało się na torze Silverstone walcząc o karierę kierowcy wyścigowego. Kto zdobył tytuł mistrza Nissan GT Academy? Wszyscy zawodnicy brali udział w intensywnym programie szkoleniowym, który ocenił, czy mogli przesiąść się z wirtualnych samochodów Gran Turismo®5 do potężnych maszyn Nissana, takich jak 370Z i GT-R. W pierwszych dniach zmagań finaliści z poszczególnych krajów musieli m.in. zdać egzamin ARDS, czyli brytyjski egzamin na podstawową licencję kierowcy wyścigowego. Sprawdzana była m.in. siła, determinacja, jak i umiejętność koncentracji zawodników, choćby poprzez test sprawności fizycznej podczas „Fitness Test”, czy umiejętności utrzymania kierownicy w bezruchu podczas „Laser Challenge”. Doświadczonemu zespołowi instruktorów z Silverstone pomagali doświadczeni kierowcy wyścigowi. Zaliczają się do nich: Kierowcy Formuły 1 Johnny Herbert (Anglia), RenéArnoux (Francja), VitantonioLiuzzi (Włochy), SébastienBuemi (Szwajcaria) i Dani Clos (Hiszpania); kierowcy wyścigowi Bas Leinders (Belgia), Rob Barff (Anglia), FranckMailleux (Francja) oraz absolwenci GT Academy Lucas (Hiszpania), Jordan (Francja) i Jann (Anglia); biorący udział w wyścigach samochodów turystycznych, Tim Coronel (Holandia). Po długiej naradzie sędziów, gdy wszystkie dane z tygodnia szkolenia kierowców zostały rozważone został ogłoszony wynik. Pokonując ponad 830 tysięcy zawodników z całej Europy, którzy wystartowali w eliminacjach do tegorocznej edycji Nissan GT Academy tytuł mistrza GT Academy 2012 i najwyższy stopień na podium w Silverstonezdobył belgijski zawodnik Wolfgang Reip. 25-letni student z Lachutel powróci do Wielkiej Brytanii na krótko do rozpoczęcia intensywnego programu rozwoju kierowców przygotowującego go 24-godzinnego wyścigu Dubaju w styczniu 2012 roku, w którym mistrz GT Academywystartuje w samochodzie Nissan 370Z GT4. Dwóch Polaków na RaceCamp
W tym roku po raz pierwszy do Nissan GT Academy przystąpiła Polska. 23 i 24 lipca w Warszawie odbył się finał narodowy Nissan Gran TurismoAcademy. Do walki zagrzewał gość specjalny Finału - Lucas Ordonez, zwycięzca pierwszej edycji GT Academy w 2008 roku, a obecnie profesjonalny kierowca wyścigowy. W szranki ogólnopolskiego finału stanęło 32 graczy, ale tylko dwóch z nich wzięło udział w rywalizacji w Wielkiej Brytanii na słynnym torze Silverstone reprezentując Polskę. Podczas Finału Narodowego wyłonionych zostało dwóch zawodników, którzy reprezentowali nasz kraj podczas tegorocznych wyścigów Race Camp:Tomasz Bogusławski ze Słupska oraz Krystian Korzeniowski z Bielska-Białej. Ostatecznie naszym rodakom nie udało się stanąć na podium i wywalczyć tytuł mistrza GT Academy 2012, jednakże swym poziomem umiejętności nie odbiegali od zawodników z reszty Europy. Polska zdecydowanie liczyła się w zmaganiach na Silvestone!
Oto co powiedział Krystian Korzeniowski, jeden z polskich finalistów, który miał szansę zaprezentować się na Silverstone i najdłużej z Polaków utrzymał się w konkursie: „Tydzień na torze Silverstone odmienił mnie, jako człowieka i kierowcę. Doświadczenie,które nabyłem podczas Race Camp nic nie jest w stanie zastąpić. Jest to dla mnie bardzo wartościowe i cenne doznanie. Liczę również na to, że zaowocuje ono w niedalekiej przyszłości.
Na pytanie jakie emocje towarzyszyły mu podczas finału Krystian odpowiada: „Emocje podczas pobytu były wyciszone, nie odczuwałem żadnej presji ze strony kamer czy instruktorów. Nie przerażała mnie również żadna konkurencja, do każdej starałem się podchodzić pierwszy, z uśmiechem na twarzy. Najtrudniejszy moment to, gdy dowiedziałem się o eliminacji z dalszej gry. Nie mogłem na początku w to uwierzyć. Prowadziłem w wielu konkurencjach, a dzień przed eliminacją miałem bezpieczną pozycję dzięki czemu ominęła mnie walka „Dog Fight” pomiędzy Szwajcarem Rolfem, a jego rodakiem Guillaume. Pokazałem swoją szybkość w wielu konkurencjach, ale jak się okazało najważniejsza była ostatnia próba w której chciałem się wykazać umiejętnością słuchania i wykorzystywania rad, nie myślałem o czasie, zaryzykowałem...”.
Sam Finał na Silverstone Krystian komentuje: „Niesamowita różnorodność prób z udziałem Nissana 370z w warunkach takich jak: wyścgi na ¼ mili, drifting czy uczestnictwo w szkole rajdowej odbywającej się na luźnej nawierzchni. Jazda była na wysokim poziomie, instruktorzy i mentorzy nie głaskali nas po głowach, a uczyli jak prowadzić pojazd przy dużych prędkościach. Osobiście, najlepiej czułem się w wyścigowej wersji 370z.”
Krystian chwali taże swoich konkurentów:„(…)Najlepsze okrążenie podczas wyścigu finałowego wykręcił Włoch Andrea Cosaro, popisał się również umiejętnością wyprzedzania, ale w wyścigach i rajdach bardzo ważnym czynnikiem jest również szczęście. Dlatego Belg Wolfgang Reif zasłużył na zwycięstwo.” Krystian nie zamierza się poddać i zakończyć swoich działań wraz z zakończeniem tej edycji GT Academy:„Porażki umacniają człowieka, dlatego nie poddam się i nie przestane robić tego, co kocham. Liczę na to, że będę miał taką możliwość, możliwość którą z pewnością wykorzystam najlepiej, jak potrafię. Chciałbym jeździć profesjonalnie i pokazać, że jest to możliwe, jeśli posiada się talent. W końcu GT Academy to furtka do profesjonalnego motorsportu, a wszystko to dzięki PlayStation i Nissanowi, licze że to nie koniec naszej współpracy i jeszcze pomogą mi w rozwinięciu kariery.
Co dalej, czyli 24godzinny wyścig w Dubaju Zwycięzca europejskiej edycji Obozu Wyścigowego i Mistrz GT Academy 2012 nie madużo czasu na złapanie oddechu. Lada dzień wraca doSilverstone, aby wziąć udział w Programie Szkolenia Kierowców. Poza gwarancją zdobycia międzynarodowej licencji kierowcy wyścigowego w bardzo szybkim czasie, Program Szkolenia Kierowców przygotuje zwycięzcę do niezwykle trudnego i prestiżowego 24-godzinnego wyścigu w Dubaju, który odbędzie się w styczniu 2013 roku, gdzie zasiądzie za kierownicą samochodu wyścigowego Nissan 370Z GT4. Zwycięzca europejskiej edycji spotka się w Dubaju ze zwycięzcami Obozów Wyścigowych z Niemiec, Rosji i USA. |