Prestiżowy świat Formuły 1

Mistrzostwa Świata Formuły 1 to najbardziej prestiżowe międzynarodowe wyścigi samochodów o otwartym nadwoziu, w których biorą udział najlepsi kierowcy, wspomagani przez wybitnych specjalistów. Za zwycięstwami takich gwiazd jak Lewis Hamilton czy Jenson Button stoi nie tylko ich talent i zaangażowanie, ale również ogromne sumy pieniędzy pochodzące od właścicieli stajni i sponsorów. Formuła 1 to sport luksusowych marek i dużych pieniędzy – co do tego nie ma wątpliwości.

Tylko dla najbogatszych

Roczny budżet teamu startującego w Formule 1 może sięgnąć nawet 400 mln dolarów, a więc mowa o naprawdę ogromnych funduszach. Na co zostają przeznaczone? Przede wszystkim na rozwój technologiczny bolidów, a w tym takich części jak silniki, opony, zawieszenie, czy sama konstrukcja pojazdu. Najnowsze i najbardziej prestiżowe osiągnięcia napędzane przez „wyścig zbrojeń” pomiędzy teamami Formuły 1 nie pozostają oczywiście bez wpływu na ogólny postęp w dziedzinie motoryzacji, co czyni je jeszcze bardziej znaczącymi. Przykładowo, współczesne bolidy mają silniki o najwyższej wydajności pod względem zużycia paliwa, ale jednocześnie ze względu na silną eksploatację bardzo szybko ulegają zużyciu – jeden silnik starcza na jeden wyścig - co oznacza kolejne i wcale nie małe koszty. Jest to po części cena porażających prędkości i niesamowitego przyspieszenia jakie osiągają pojazdy najlepszych teamów F1. Kolejną kwestią finansową jest bardzo częsta wymiana opon, które podczas pokonywania kolejnych kilometrów po torze nagrzewają się nawet do 110 stopni Celcjusza. Kombinezony wykonywane z NOMEXu, kaski ze spiekanych włókien węglowych, pensje kierowców, mechaników i innych pracowników, czy też testy bolidów oznaczają kolejne zawrotne sumy znikające z kont sponsorów czy właścicieli zespołów.

Aktorzy, modelki, królowa i wielkie koncerny

Formuła 1 jest sportem dla ludzi bogatych i chętnie oglądanym przez tych, którzy posiadają pokaźny majątek. Tym co przyciąga bogaczy jest prestiż, luksus, duże pieniądze i najnowsze osiągnięcia technologiczne. Jednym z najbardziej znanych fanów Grand Prix jest aktor Sylvester Stallone, który poważnie rozważał nagranie filmu o losach kierowców F1. Pośród kibiców wyścigów szczególne miejsce zajmuje również królowa Elżbieta II, która wręczyła Lewisowi Hamiltonowi niezwykle prestiżowe odznaczenie Most Excellent Order of the British Empire. Świat wyścigów to także piękne kobiety, które podobnie, jak szybkie samochody i zacięta rywalizacja, przyciągają uwagę mężczyzn. Przykładowo kierowca Jenson Button spotyka się z modelką Jessicą Michibatą, natomiast Lewis Hamilton może pochwalić się związkiem z atrakcyjną piosenkarką Nicole Scherzinger. Na tym nie koniec przykładów niezwykłości świata F1. W muzeum figur woskowych Madame Tussauds, zaraz obok gwiazd filmu czy muzyki, można znaleźć postać przedstawiającą najmłodszego mistrza Formuły 1, ubranego w szczegółowo odtworzony kombinezom wyścigowy. Wartość rzeźby to blisko 150 000 funtów.

Prestiż spojlera

Grand Prix przyciąga najlepszych i najbogatszych z całego świata. Stajnie Formuły 1 zarabiają ciężkie pieniądze na reklamie, o której umieszczenie na bolidzie czy kombinezonie kierowcy, zabiegają naprawdę znane i silne marki. Nie każda propozycja współpracy zostaje zaakceptowana przez właścicieli teamów, ale te firmy którym się udaje mogą liczyć na naprawdę spore zyski i rozpowszechnienie swojego wizerunku. Cena reklamy na tylnym spojlerze to 20 mln dolarów, na osłonie silnika już „tylko” 10 mln dolarów, podczas gdy logo umieszczone na kokpicie to wydatek rzędu 5 mln dolarów.

Gdzie zmierzają Johnnie Walker i team McLarena?

Marką, która jest jednym z najważniejszych partnerów zespołu Vodafone McLaren Mercedes, jest Johnnie Walker. Od 2005 roku partnerzy wzajemnie się inspirują w drodze ku doskonałości. Wynika to między innymi ze ścisłego podobieństwa idei i filozofii, którymi kierują się zarówno team, jak i właściciele marki: pokonywanie przeciwności losu, odwaga, wytrwałość w dążeniu do celu, nastawienie na sukces czy też nowatorskie podejście. Mając jako partnerów tak wielkie organizacje jak Johnnie Walker, możemy czerpać od nich inspirację i uczyć się jak być najlepszymi na świecie. Na przestrzeni lat wiele nauczyliśmy się od Johnnie Walker. Próbujemy zastosować tę wiedzę w naszej firmie i zespole. Keep Walking to podejście i filozofia, dzięki której stajemy się lepsi w każdym kolejnym wyścigu stwierdza Martin Whitmarsh, szef zespołu Vodafone McLaren Mercedes. Przykładem współpracy ze światem Formuły 1 jest także światowa kampania marki Johnnie Walker, której ambasadorami są kierowcy Mikka Hakinnen oraz Lewis Hamilton. Ma ona na celu umocnienie idei odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Kierowcy jeżdżą po świecie dzieląc się zamiłowaniem do wyrafinowanego stylu, wspólnego dla światów marki Johnnie Walker oraz sportów motorowych oraz zachęcając do podpisania paktu „Nigdy nie prowadzę po alkoholu”. Więcej o tej i innych inicjatywach można dowiedzieć się na stronie www.swiatwhisky.pl oraz na fanpage’u marki „House of Walkers” na Facebooku.

Keep walking!

Świat Formuły 1, prestiżowy, naszpikowany ambicjami, kierowany dążeniem do perfekcji i wszechobecnym luksusem to miejsce do którego w pewnym stopniu pragnie zmierzać każdy z nas. Dopóki walczysz, jesteś – powiedział kiedyś pewien filozof. Miał sporo racji. Dopóki realizujemy marzenia, doskonalimy się i stajemy odważnie, twarzą w twarz, z przeciwnościami losu, żyjemy prawdziwie. To idea Formuły 1. I oby tak dalej – keep walking - rzekłby Johnnie Walker.

 

Copyright © 2009-2018 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony