Pierwsze wrażenie czyli identyfikacja zewnętrzna obiektów - Pro Arte

Wiele piszę się i mówi o pierwszym wrażeniu, jednak zwykle ograniczamy się do własnego wyglądu i zachowania. Pierwsze wrażeni robimy dużo wcześniej. To jak prezentujemy nazwę czy logo naszej firmy na zewnątrz mówi o nas bardzo wiele. Często pokutuje pogląd, że im taniej tym lepiej w końcu liczy się nasza oferta. Nie koniecznie. Czy jubiler nad sklepem, którego wisi płyta wyklejona literami wyciętymi z folii budzi zaufanie? Co mówi o nas nasza reklama zewnętrzna?

litery przestrzenneWykorzystanie materiałów kojarzących się z trwałością takich jak blacha nierdzewna czy aluminium poza wysokimi walorami estetycznymi budzi poczucie zaufania, gwarancje, jakości, prestiżu, trwałości oraz niezawodności przenoszone na ofertę naszej firmy.

 

litery przestrzenneLitery i elementy przestrzenne zwracają uwagę swoją formą.

Podświetlenie diodami LED kojarzy się z nowoczesnością i wpisuje się w proekologiczny trend dzięki niskiemu zużyciu energii, daje też możliwość równomiernego podświetlenia obiektu, czyli dokładność wykonania.

efekt haloSamo podświetlenie również ma ogromne znaczenie. Zastosowanie efektu halo, czyli światła odbitego jest odbierane bardziej pozytywnie i budzi większe zaufanie niż światło bezpośrednie i jaskrawe kolory. Oczywiście dobór odpowiedniej reklamy zewnętrznej czy identyfikacji obiektu  zależy od wielu czynników.

 

Jeżeli obiekt ma być widziany z większej odległości doskonale sprawdzają się duże litery przestrzenie.

Wyświetlacze LED dobrze nadają się do oznaczenia wjazdu, ale nie koniecznie, jako oznaczenie nazwy hotelu zwłaszcza jak włączymy animację, którą ciężko jest przeczytać jadąc samochodem. Poza tym wyświetlacze LED często stosowane są przez firmy usługowe takie jak wulkanizacja, serwis opon czy RTV gdzie doskonale się sprawdzają.

litery przestrzenneIdentyfikacja zewnętrzna obiektu jest też odbierana przez narzucone wzorce. Migające kolorowe światła kojarzą się nam z wesołym miasteczkiem, salonem gier, dyskotekami i klubami , czyli bardziej z  miejscem gdzie można się zabawić i wesoło spędzić czas. Jeżeli nasz przekaz ma być inny powinniśmy użyć innych środków.

Niezwykle istotne jest również oznakowanie komunikacji oraz oznaczenie wewnętrzne.  Często taką rolę spełniają pylony, tablice informacyjne i tabliczki z oznaczeniami. Bardzo prozaiczne informacje wskazujące parking dla gości, spis pokoi wewnątrz budynku oraz ich oznaczenie ułatwia komunikację po obiekcie i pokazują, że firma jest dobrze zorganizowana.

Tu również nie baz znaczenia jest użyty materiał i forma. Na przykład użycie szkła kojarzy się z nowoczesnością, ale z drugiej strony szkło przez swój „chłód” budzi pewną rezerwę.

Identyfikacja i oznaczenie zewnętrzne i wewnętrzne obiektów jest równie ważne jak nasz wygląd i zachowanie. Podobnie jak z ubraniem to, że coś ładnie wygląda w sklepie lub na kimś innym wcale nie oznacza, że my w tym samym będziemy dobrze się prezentować. Elementy identyfikacji zewnętrznej takie jak litery przestrzenne, pylony sposób ich podświetlania muszą współgrać z bryłą obiektu, kolorystyką elewacji i wieloma innymi czynnikami.

Materiał przygotowany przez Grupę Pro Arte od 12 lat specjalizującą się w oznaczeniu zewnętrznym i wewnętrznym obiektów www.identyfikacjaobiektow.eu

 

 

Copyright © 2009-2018 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony