Pierwsza opona letnia z homologacją zimową do samochodów SUV

Pierwsza na świecie opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową MICHELIN CrossClimate od września pojawi się w wersji do aut segmentu SUV. MICHELIN CrossClimate tworzy nową innowacyjną kategorię opon łączącą technologie ogumienia zimowego i letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. Właściciele SUV-ów mogą wybierać spośród 6 rozmiarów od 17” do 19”. Opona jest również dostępna w wersji do aut osobowych.

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem i zimą są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Opona dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.


Michelin poszerza od września gamę MICHELIN CrossClimate z myślą o kierowcach najpopularniejszych aut SUV, takich jak chociażby Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota Rav 4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Autlander czy Nissan Qashqai. Opony będą dostępne w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 6 rozmiarów do SUV-ów oraz 37 rozmiarów do samochodów osobowych od 14’’ do 18’’.

235/60 R16 104V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Ford Kuga

235/50 R18 101V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Volkswagen Tiguan, Vovlvo XC70

215/70 R16 100H TL CROSSCLIMATE SUV MI

HYUNDAI iX35, HYUNDAI  Tucson, Kia Sportage Peugeot 4008

235/60 R18 103V TL CROSSCLIMATE SUV AO MI

Homologacja do Audi Q5,

235/60 R18 107W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

LAND ROVER Evoque, Mercedes GLC, Volvo XC60,

235/55 R18 104V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Chevrolet Captiva, Toyota Rav 4

225/65 R17 106V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Fiat Freemont, Honda CR-V, Mazda CX-5

235/55 R19 105W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Hyundai Santa Fee, Kia Sorento, Mazda CX-7,

225/55 R18 98V TL CROSSCLIMATE SUV MI

Jeep Cherokee, Mitsubishi Autlander, Nissan X-Trail, Renault Koleos, Subaru Forester

215/55 R18 99V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Nissan Qashqai, Opel Mokka,

235/65 R17 108W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Land Rover Discovery, Mercedes M, Volksvagen Touareg,

225/60 R18 104W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI

Honda CR-V, Lexus NX, Subaru Legacy, Volvo XC60

Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe – oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat MICHELIN CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

-        Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.

-        Opona ma niskie opory toczenia.

Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D:

-        Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt “pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie  trakcji.

-        Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu.

-        Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.

3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. MICHELIN CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 milionów euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony