Continental wyznacza przyszłość motoryzacji -
Continental wyznacza przyszłość motoryzacji

Współczesna motoryzacja znacznie wyprzedza oczekiwania kierowców i marzenia konstruktorów. Doskonałym przykładem na rozwój tego trendu mogą być działania Continental. Firma wykorzystuje technologie, które dziś kojarzą się z fantastyką naukową, ale już za kilka lat będą towarzyszyć kierowcom na co dzień.

continentalContinental zajmuje drugie miejsce na świecie na liście wiodących dostawców oryginalnego wyposażenia. O przewadze technologicznej koncernu świadczą rekordowe nakłady na badania i rozwój – w latach 2013 i 2014 wyniosły odpowiednio około 800 i 724 mln euro. Inwestycje w nowe technologie Continental obejmują m.in. rozwój: automatycznego systemu testowania skuteczności hamowania (AIBA), konfiguratora ContiLifeCycle oraz Centrum Zaawansowanych Technologii w Korbach. W nowe centrum produkcji i procesów technologicznych w Korbach zainwestowano łącznie 40 mln euro.

Obecnie około 72 proc. wielkości sprzedaży Continental generują działy nie związane z produkcją opon, jak: Układ napędowy, Wnętrza, Podwozia i Bezpieczeństwo oraz ContiTech. Co więcej, tylko nad rozwojem programowania w Continental pracuje obecnie około 11 000 profesjonalistów.

Od ponad 140 lat opracowujemy rozwiązania technologiczne, które służąc kierowcom na co dzień, zmieniają oblicze motoryzacji. Naszym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, przy zachowaniu troski o środowisko naturalne. Zero wypadków, śladowe zużycie paliwa i całkowicie bezstresowe prowadzenie pojazdu,
to już nie fantazje, lecz zadania, znajdujące się w zasięgu ręki. Z technicznego punktu widzenia, większość niezbędnych rozwiązań już istnieje. Obecnie, głównym wyzwaniem jest poprawa wzajemnej współpracy poszczególnych technologii
– komentuje dr Piotr Zielak, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.

Świat bez wypadków według Continental

Jednym z głównych wyzwań stojących przed inżynierami Continental obecnie
i w przyszłości jest skuteczne zapobieganie wypadkom. Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, aż 95% wszystkich wypadków jest wynikiem błędu człowieka, a w ponad trzech-czwartych przypadków wina leży wyłącznie po stronie człowieka[1]! Jednym
z rozwiązań tego problemu, nad którymi pracują eksperci Continental, jest zwiększanie stopnia automatyzacji jazdy. Automatyczne prowadzenie może nie tylko przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, ale także znacznie zwiększyć komfort i swobodę kierowcy. Continental angażuje się w projekty badawcze dotyczące automatycznego prowadzenia od 2007 roku.

Pracujemy nad zapewnieniem przystępnej cenowo mobilności w ramach trzech kluczowych obszarów: zero wypadków drogowych, czyste powietrze oraz inteligentne pojazdy. Są to podstawowe założenia zbliżające nas do automatycznego prowadzenia. Jestem przekonany, że świadomość zalet automatycznej jazdy wzrośnie, w miarę wzrostu zaufania do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy – komentuje James Remfrey, Dyrektor ds. Inteligentnych Technologii
w Dziale Podwozi i Bezpieczeństwa koncernu Continental.

Wykrywać – Planować – Działać

Zintegrowane czynne i bierne technologii bezpieczeństwa, jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), asystent lewoskrętu, czy coraz popularniejsza funkcja asystenta parkowania, to tylko niektóre z rozwijanych przez Continental projektów. Firma dostarcza rozwiązania, które mogą ułatwić kierowcy prowadzenie zarówno w prostych, jak i bardziej złożonych sytuacjach na drodze.

Jakość doceniona i nagrodzona

Efekty pracy inżynierów Continental znalazły uznanie niezależnych ekspertów
i ośrodków badawczych, zdobywając m.in. tytuły: „Development Tool of the Year”
– przyznane AIBA oraz „Tor Testowy Roku” dla Contidrom. Continental został także uznany „Producentem Opon Roku 2014”, a opony koncernu to niekwestionowani zwycięzcy wielu testów motoryzacyjnych. W ramach licznych partnerstw technologicznych inżynierowie firmy pracują również nad rewolucyjnymi projektami, jak opona z gumy z mniszka lekarskiego, współpraca z NCAP, czy buty Adidas
o doskonałej przyczepności.


[1] Komisja Europejska, DG INFSO, nieoficjalny dokument nr: ITS-13-07 (13 posiedzenie ITS, 23 czerwca 2006 r., pozycja 3 porządku obrad).

 
Reklama

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony