Toshiba prezentuje wielkoekranowe telewizory 3D nie wymagające okularów -
Toshiba prezentuje wielkoekranowe telewizory 3D nie wymagające okularów
Wpisany przez Juliusz Kornaszewski   

Toshiba jako pierwsza firma na świecie zapowiada wprowadzenie do sprzedaży telewizorów 3D nie wymagających okularów, które dysponują przekątnymi ekranu powyżej 40” (102 cm)

Las Vegas, 5 stycznia 2011 – Na targach elektroniki użytkowej CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas (USA) Toshiba po raz kolejny udowodniła, że zamierza przecierać szlak i wytyczać nowe kierunki w segmencie domowej rozrywki. Firma ogłosiła gotowość wprowadzenia na rynek telewizorów 3D* z ekranami o przekątnych ponad 40’’ (102 cm), które do uzyskania efektu trójwymiarowości nie wymagają okularów. W Europie pierwsze wielkoekranowe telewizory 3D nie wymagające okularów pojawią się w roku finansowym 2011 (kwiecień 2011 – marzec 2012). Aby udowodnić technologiczną gotowość do wprowadzenia tych przełomowych produktów Toshiba zaprezentowała na targach CES prototypowe modele o dużych przekątnych ekranu - pierwszy na świecie model o przekątnej 65” (165 cm) i nieco mniejszy telewizor 56” (142cm).

Ruszyła sprzedaż telewizorów 3D nie wymagających używania okularów

“Od grudnia 2010 kiedy to do sprzedaży w Japonii trafiły pierwsze telewizory 3D nie wymagające okularów (przekątne 12 i 20”) Toshiba udowadnia, że jest gotowa do masowej produkcji i sprzedaży telewizorów 3D nowej generacji”, mówi Sascha Lange, kierownik marketingu produktów wideo Toshiba Europe. “Teraz przyszedł czas na kolejny krok. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w 2011 roku w Europie telewizorów 3D nie wymagających okularów, które odpowiedzą na potrzeby klientów z Europy, co oznacza, że będą wyposażone w ekrany o przekątnych 40” (102 cm) i większe”.  W kolejnych miesiącach Toshiba sprawdzi potrzeby europejskich konsumentów i wtedy zostanie podjęta decyzja jakie przekątne ekranu są przez widzów najbardziej pożądane. “Konkretne wielkości przekątnych ekranu i szczegóły dotyczące specyfikacji technicznych europejskich modeli telewizorów 3D nie wymagających okularów nie zostały jeszcze zatwierdzone”, dodaje Sascha Lange.

Eksperci w dziedzinie sprzętu i oprogramowania

Opracowanie pierwszych na świecie telewizorów 3D nie wymagających okularów nie byłoby możliwe bez zaawansowanej wiedzy technologicznej inżynierów Toshiby nie tylko na polu tworzenia wyświetlaczy, lecz również zaawansowanych algorytmów programowych. Kluczowe było również opracowanie układów obliczeniowych dysponujących potężną wydajnością, pozwalającą na uzyskanie dziewięciu różnych perspektyw (paralaksy) każdej klatki obrazu 2D, która przez mózg widza odbierana jest jako obraz trójwymiarowy. Telewizory przeznaczone na rynek europejski wyposażone zostaną w procesory Toshiba CEVO-Engine.

Toshiba prezentuje pierwszy na świecie telewizor 3D nie wymagający używania okularów dysponujący przekątną 65’’ (165 cm)

Zaprezentowane na targach CES w Las Vegas prototypy telewizorów 3D nie wymagających okularów dysponują ekranami o przekątnych 56” (142 cm) i 65” (165 cm). Wyposażono je w panel LCD podświetlany diodami LED  o rozdzielczości 4096 x 2160 pikseli (4k2k). Technologia Toshiby wykorzystuje zintegrowany system wizyjny, który jednocześnie wysyła na ekran LCD kilka obrazów o różnej paralaksie kontrolując i optymalizując emisję światła i kierunek prezentacji obrazów tak aby były widoczne pod szerokim kątem. Widz, nawet poruszając głową podczas oglądania telewizji nie zauważy spadku jakości obrazu 3D.

Nowy segment kina domowego klasy premium na rynku europejskim

Wprowadzenie telewizorów 3D nie wymagających okularów  na rynek europejski wytyczy przyszłe kierunki rozwoju branży elektroniki użytkowej. “Wraz z wielkoekranowymi telewizorami 3D nie wymagającymi okularów, Toshiba wprowadza nowy, fascynujący segment produktów najwyższej klasy, który rozwija naszą strategię dotyczącą technologii 3D i oferty produktowej”, mówi Sascha Lange. Telewizory 3D nie wymagające okularów pozycjonowane są jako high-end. Wyposażone w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne kierowane są do najbardziej wymagającej grupy konsumentów. Ofertę 3D uzupełniać będą telewizory 3D z aktywnymi okularami 3D, które pozycjonowane są jako modele klasy średniej i wyższej. “Z tego względu wprowadzenie na rynek innowacyjnych telewizorów 3D nie wymagających używania okularów nie powinno wpłynąć na sprzedaż niedawno zaprezentowanych telewizorów 3D serii WL768. Nowe produkty naszym zdaniem trafią do innej, nowej grupy odbiorców”, podsumowuje Sascha Lange.


 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony