NA WIOSNĘ DO SKLEPÓW ZAWITAŁ FESTIWAL WHISKY -
NA WIOSNĘ DO SKLEPÓW ZAWITAŁ FESTIWAL WHISKY

W kwietniu do polskich hipermarketów powraca Festiwal Whisky organizowany przez dystrybutora alkoholi premium, firmę Diageo. Hasłem przewodnim akcji jest „Whisky – nadaj styl Twojej imprezie”. W ramach Festiwalu fani whisk(e)y będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o tym alkoholu oraz skorzystać z licznych promocji na wszystkie whisk(e)y z portfolio Diageo.

Firma Diageo Polska zaprasza konsumentów do skorzystania z wiosennej akcji promocyjnej – Festiwalu Whisky.  Wśród produktów objętych kampanią można znaleźć m.in. Johnnie Walker w wariantach: Red Label, Black Label, Gold Label Reserve, szkocką Bell’s, irlandzkie whiskey Bushmills oraz szkockie whisky single malt. Firma proponuje też konsumentom specjalne, promocyjne zestawy, które z pewnością bardzo dobrze sprawdzą się na imprezach: do whisky Johnny Walker 0,7 dodawany jest w prezencie 1 litr Pepsi, a do whiskey Bushmills 0,7 – 1 litr napoju 7up. Z Festiwalu Whisky możemy skorzystać w jednych z największych polskich hipermarketach: Tesco, Selgros, Carrefour, Real i MAKRO. Akcja trwa przez cały kwiecień.

Polacy najczęściej kupują i konsumują whisky przy okazji spotkań i imprez - stanowią one ponad 60 proc. okazji konsumpcji tego alkoholu w Polsce.[1] Whisky jest najszybciej rosnącą kategorią alkoholu w Polsce - rośnie 15 proc. pod względem wartości i 16,5 proc. pod względem ilości sprzedaży.[2] Na tle trudnego rynku wiodące marki z portfolio Diageo w Polsce odnotowały bardzo dobre wyniki: Johnnie Walker Red Label jest najlepiej sprzedającą się whisky w Polsce, będąc liderem w segmencie Standard Scotch (32 proc. wartościowych udziałów w rynku).[3]
Johnnie Walker Black Label jest liderem w segmencie Deluxe Scotch (31 proc. wartościowych udziałów w rynku).[4] Whisky Diageo z segmentu single malts również należą do najczęściej sprzedawanych w swojej kategorii z 37 procentowym wartościowym udziałem w rynku Whisky Scotch Single Malts; najpopularniejsza marka Singleton osiągnęła 19 proc. udziału w rynku Single Malts.[5] Zmianę postaw konsumenckich tłumaczy Tomasz Michalski, Senior Brand Manager –Whisky Portfolio Diageo Polska. - Rynek whisky w Polsce dynamicznie się rozwija, a koncern Diageo jest liderem tej kategorii. Ostatnio wartościowo przekroczył 1 miliard złotych. Jeśli porównamy go z rynkiem wódki prawie 10-krotnie większym, to widzimy wciąż duży potencjał do dalszego wzrostu. Wynika to z faktu, iż whisky, która do tej pory była kupowana głównie jako prezent, coraz częściej zastępuje wódkę również przy innych okazjach takich jak spotkania z przyjaciółmi, czy imprezy (baza do drinków). Na tę zmianę postaw konsumenckich wpływa przede wszystkich aspiracyjnych charakter whisky – to alkohol, z którym chcemy być widziani. Co więcej, wraz z rozwojem whisky i produktów premium model picia mocnych alkoholi zmienia się – konsument szuka bardziej unikalnych doświadczeń smakowych stawiając na jakość alkoholu.  – mówi.

 

***

 

Odpowiedzialne spożywanie alkoholu

Informacje na temat działań firmy Diageo na rzecz odpowiedzialnego picia alkoholu
na www.pijrozwaznie.pl

 

Diageo

Producent i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie,
z kategorii alkoholi mocnych, win i piw. Firma posiada m.in. takie marki jak: Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Windsor, Bushmills, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan. Diageo to międzynarodowa firma, prowadząca sprzedaż w 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na giełdach w Nowym Jorku (DEO) i Londynie (DGE).

Więcej informacji na temat Diageo, jej pracowników, marek, wyników biznesowych można znaleźć na  www.Diageo.com

Dodatkowe wiadomości na temat odpowiedzialnego picia alkoholu, różne narzędzia oraz informacje o inicjatywach związanych z tym tematem dostępne są na www.DrinkIQ.com

i www.pijrozwaznie.pl.

Celebrujemy życie każdego dnia, wszędzie!


[1] Wskazują na to badania shopperowe Diageo.

[2] Diageo za Nielsen: Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, sprzedaż wartościowa, kategoria Whisky i Wódka, XII.2013-I.2014 vs XII.2012-I.2013.

[3] Ibidem.

[4] Ibidem.

[5] Ibidem.

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony