NOWE TRENDY W NOCNYM ŻYCIU POLSKICH MIAST |
Smirnoff Black prezentuje trendy i zwyczaje związane z nocnym życiem, które kształtują się wśród mieszkańców dużych polskich miast. Blisko połowa z nich akceptuje blaski i cienie naszych metropolii i nie wyobraża sobie mieszkania gdzie indziej. Aż 48 proc. Polaków twierdzi przy tym, że w wielkim mieście pociąga ich niepowtarzalność doświadczeń i szukanie nowych sposobów na spędzenie wieczorów „na mieście”. 16 proc. z badanych deklaruje, że wychodzi wieczorem w poszukiwaniu zabawy i atrakcji nawet kilka razy w tygodniu. Badanie[1] w dniach 5-7 listopada na reprezentatywnej grupie Polaków przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Młodzi ludzie są spragnieni nowości i szybko chłoną otaczające ich nowe zjawiska i mody. Nic więc dziwnego, że życie towarzyskie i imprezowe Polaków także dynamicznie się zmienia. Smirnoff Black jako marka, której szczególnie bliski jest świat imprez i dobrej zabawy postanowił sprawdzić zmieniające się trendy wśród amatorów imprez. W badaniu udział wzięła reprezentatywna próba 700 mieszkańców, Nowy styl życia mieszkańców wielkich miast Większość młodych mieszkańców miast docenia możliwości, jakie daje im mieszkanie Szybkie tempo życia nie jest już tym, czego poszukują respondenci badania. Aż 51 proc. badanych wskazywała, że istotna dla nich jest realizacja swoich marzeń oraz spędzanie czasu na realizacji swoich pasji i hobby (48 proc.). Młodzi ludzie kreatywnie spędzają czas w gronie znajomych Nadal lubimy wspólne wyjścia ze znajomymi „na miasto” – 47 proc. badanych deklaruje, że umawia się na wyjście towarzyskie przynajmniej raz w tygodniu. Mimo że preferujemy spotkania w dobrze znanych nam miejscach, to 46 proc. respondentów deklaruje, że spontanicznie decydują o szczegółach spotkania. Zaledwie 28 proc. z nich odwiedza w nocy kilka klubów, przenosząc się z jednego do drugiego. Badani wybierają częstsze wyjścia do pubów i knajpek (45 proc.) oraz na imprezy tematyczne, o kreatywnym zabarwieniu (25 proc.). Dostrzegają także coraz mniejsze różnice pomiędzy imprezami w ich mieście, a innymi miastami w Europie (25 proc.). Respondenci relacjonowali również, że nastąpił widoczny odwrót od imprez, na które głównie idzie się potańczyć. Za kreatywne podejście do imprez uznaje się próbowanie nowych alkoholi (46 proc.), szukanie nietypowych miejsc (33 proc.) i tworzenie niepowtarzalnej oprawy spotkania Dzielimy się wrażeniami Media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy w nieustającym kontakcie ze znajomymi. Badanie pokazało, że pozytywnie wypowiadamy się o dzieleniu informacjami z imprez. Zdecydowanie lubi dzielić się informacjami 27% respondentów, a 56% z nich lubi dzielić się wrażeniami z innymi. Aż 92% opowiada o imprezie znajomym, 51% z badanych pokazuje innym zdjęcia i filmiki, natomiast 15% tworzy na portalach społecznościowych „wydarzenia” dotyczące imprez. Na bieżąco informacje o tym, jak się bawi, na portalach społecznościowych zamieszcza 14% respondentów. Badanie pokazało, że młodzi mieszkańcy wielkich miast coraz częściej bawią się poza domem. To co liczy się dla nich w wieczornych wyjściach, to przede wszystkim towarzystwo *** Odpowiedzialne spożywanie alkoholu Informacje na temat działań firmy Diageo na rzecz odpowiedzialnego picia alkoholu na www.pijrozwaznie.pl 4 zasady dobrej zabawy kampanii "Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie."
[1] Badania zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych dla marki Smirnoff Black w dniach 5-7 listopada 2013 roku metodą CAWI. Grupą docelową badania były osoby w wieku 18-35 lata z 6 największych polskich miast (Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa i Wrocław). W badaniu łącznie wzięło udział 700 respondentów. |