NOWE TRENDY W NOCNYM ŻYCIU POLSKICH MIAST -
NOWE TRENDY W NOCNYM ŻYCIU POLSKICH MIAST

Smirnoff Black prezentuje trendy i zwyczaje związane z nocnym życiem, które kształtują się wśród mieszkańców dużych polskich miast. Blisko połowa z nich akceptuje blaski i cienie naszych metropolii i nie wyobraża sobie mieszkania gdzie indziej. Aż 48 proc. Polaków twierdzi przy tym, że w wielkim mieście pociąga ich niepowtarzalność doświadczeń i szukanie nowych sposobów na spędzenie wieczorów „na mieście”. 16 proc. z badanych deklaruje, że wychodzi wieczorem w poszukiwaniu zabawy i atrakcji nawet kilka razy w tygodniu. Badanie[1] w dniach 5-7 listopada na reprezentatywnej grupie Polaków przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Młodzi ludzie są spragnieni nowości i szybko chłoną otaczające ich nowe zjawiska i mody. Nic więc dziwnego, że życie towarzyskie i imprezowe Polaków także dynamicznie się zmienia. Smirnoff Black jako marka, której szczególnie bliski jest świat imprez i dobrej zabawy postanowił sprawdzić zmieniające się trendy wśród amatorów imprez. W badaniu udział wzięła reprezentatywna próba 700 mieszkańców, 
w wieku 18-35 lat, z 6 największych polskich miast: Krakowa, Łodzi, Poznania, Trójmiasta, Warszawy i Wrocławia.

Nowy styl życia mieszkańców wielkich miast

Większość młodych mieszkańców miast docenia możliwości, jakie daje im mieszkanie
w dużych aglomeracjach i stara się jak najpełniej wykorzystywać wszelkie atrakcje. Niemal 90% uważa, że duże miasta są wprost „stworzone” dla ludzi pragnących doznawać jak najwięcej. Podobny odsetek badanych twierdzi, że noc pozwala odkrywać miasto z nowej perspektywy. Młodzi ludzie zapytani o to „co dla nich znaczy żyć pełnią życia?” odpowiadali, że cenią nowości (19 proc.), spotykać się i budować relacje z innymi ludźmi (27 proc.) oraz realizować zróżnicowane pomysły (24 proc.). Takich odpowiedzi udzielały przede wszystkim osoby, które jako sposób spędzania wolnego czasu wybierają spotkania z przyjaciółmi na mieście oraz te, które cenią kreatywne imprezy.

Szybkie tempo życia nie jest już tym, czego poszukują respondenci badania. Aż 51 proc. badanych wskazywała, że istotna dla nich jest realizacja swoich marzeń  oraz spędzanie czasu na realizacji swoich pasji i hobby (48 proc.).

Młodzi ludzie kreatywnie spędzają czas w gronie znajomych

Nadal lubimy wspólne wyjścia ze znajomymi „na miasto” – 47 proc. badanych deklaruje, że umawia się na wyjście towarzyskie przynajmniej raz w tygodniu. Mimo że preferujemy spotkania w dobrze znanych nam miejscach, to 46 proc. respondentów deklaruje, że spontanicznie decydują o szczegółach spotkania. Zaledwie 28 proc. z nich odwiedza w nocy kilka klubów, przenosząc się z jednego do drugiego.

Badani wybierają częstsze wyjścia do pubów i knajpek (45 proc.) oraz na imprezy tematyczne, o kreatywnym zabarwieniu (25 proc.). Dostrzegają także coraz mniejsze różnice pomiędzy imprezami w ich mieście, a innymi miastami w Europie (25 proc.). Respondenci relacjonowali również, że nastąpił widoczny odwrót od imprez, na które głównie idzie się potańczyć.

Za kreatywne podejście do imprez uznaje się próbowanie nowych alkoholi (46 proc.), szukanie nietypowych miejsc (33 proc.) i tworzenie niepowtarzalnej oprawy spotkania
(29 proc.).

Dzielimy się wrażeniami

Media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy w nieustającym kontakcie ze znajomymi. Badanie pokazało, że pozytywnie wypowiadamy się o dzieleniu informacjami z imprez. Zdecydowanie lubi dzielić się informacjami 27% respondentów, a 56% z nich lubi dzielić się wrażeniami z innymi. Aż 92% opowiada o imprezie znajomym, 51% z badanych pokazuje innym zdjęcia i filmiki, natomiast 15% tworzy na portalach społecznościowych „wydarzenia” dotyczące imprez. Na bieżąco informacje o tym, jak się bawi, na portalach społecznościowych zamieszcza 14% respondentów.

Badanie pokazało, że młodzi mieszkańcy wielkich miast coraz częściej bawią się poza domem.  To co liczy się dla nich w wieczornych wyjściach, to przede wszystkim towarzystwo
i spontaniczna zabawa.

***

Odpowiedzialne spożywanie alkoholu

Informacje na temat działań firmy Diageo na rzecz odpowiedzialnego picia alkoholu na www.pijrozwaznie.pl

4 zasady dobrej zabawy kampanii "Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie."

  1. Po każdym drinku wypij szklankę wody – Alkohol odwadnia organizm. Dlatego, aby mieć dobre samopoczucie, warto uzupełniać płyny – pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe.
  1. Kiedy pijesz, pamiętaj też o jedzeniu – Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego działanie.
  2. Nie pij, jeśli nie jesteś pełnoletni – W świetle polskiego prawa tylko osoby, które ukończyły 18 lat mogą kupować i pić alkohol.
  3. Nie pij, jeśli prowadzisz – Asertywna postawa pomaga uniknąć tragicznych skutków prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Musisz znać dopuszczalne limity
    i ograniczenia prawne oraz bezwzględnie stosować się do nich. Pamiętaj, że czasem najlepsza decyzja jest taka, aby nie pić w ogóle. Zawsze postępuj zgodnie z prawem
    i dokonuj właściwych wyborów!


[1] Badania zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych dla marki Smirnoff Black w dniach 5-7 listopada 2013 roku metodą CAWI. Grupą docelową badania były osoby w wieku 18-35 lata z 6 największych polskich miast (Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa i Wrocław). W badaniu łącznie wzięło udział 700 respondentów.

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony