Calvin Klein, Gucci czy Giorgio Armani marki, których projektantów kupujemy najchętniej? |
wtorek, 06 października 2009 09:30 |
Czy klienci często wybierają marki znanych projektantów i dlaczego? Na powyższe pytania postaramy się odpowiedzieć przedstawiając raport Nielsen Polska z Kwietnia 2008 „Consumers and Designer Brands a global Nielsen report” przeprowadzony pośród respondentów z całego świata. Marki jakich kreatorów wybieramy najczęściej.
A czyje produkty chcielibyśmy kupować jeżeli wygralibyśmy na loterii? Na uwagę zasługuje wysoki udział projektantów lokalnych. Przyjrzyjmy się, w których krajach projektantów lokalnych wybiera najwięcej kupujących: Czy marka znanego projektanta to synonim wysokiej jakości? Takie pytanie zadali również analitycy Nielsena, a oto wyniki: tylko 25% (średnia globalna) konsumentów uważa że metka z nazwiskiem znanego projektanta oznacza odzież o wysokiej jakość i standardzie. Aż 71% uważa że cena takiej odzieży jest zbyt wysoka w stosunku do tego co otrzymują. Warto jednak przyglądnąć się bliżej tym badaniom. Oto dziesiątka krajów, w których respondenci twierdzą, że metka z nazwiskiem znanego projektanta gwarantuje najwyższą jakość niż inne dostępne na rynku:
Ciekawe, że oprócz Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi pozostałe kraje to najwięksi producenci bawełny, tkanin odzieży. Jeszcze ciekawiej prezentuje się druga strona, czyli 10 krajów, w których respondenci twierdzą, że marka znanego projektanta nie gwarantuje produktu lepszego jakościowo od innych dostępnych na rynku: Zobaczmy, w których krajach najwięcej respondentów uważa, że produkty z metkami znanych projektantów są zbyt drogie w stosunku do tego jakie są w rzeczywistości: A oto kraje, w których respondenci nie zgadzają się z tą opinią: W takim razie jak oceniamy podróbki. Tylko 15% konsumentów (średnia światowa) twierdzi, że podróbki są równie dobre jak oryginały.Poniżej przedstawiamy kraje, w których najwięcej respondentów zgadza się z powyższą opinią: W przyszłości coraz więcej produktów będzie sprzedawane pod nazwą znanych projektantów. Kosmetyki, telefony komórkowe czy sprzęt kuchenny sygnowany znanym nazwiskiem ze świata mody powoli staje się standardem. A jakie produkty sygnowane przez luksusowe marki najchętniej kupowali by respondenci: Jeżeli chcą się Państwo dowiedzieć więcej zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem Nielsen Polska. A już niedługo napiszemy do kogo należą najpopularniejsze marki w świecie mody i nie tylko.
|