Calvin Klein, Gucci czy Giorgio Armani marki, których projektantów kupujemy najchętniej?
wtorek, 06 października 2009 09:30

Czy klienci często wybierają marki znanych projektantów i dlaczego?
Która marka jest najczęściej wybierana przez konsumentów?
W których krajach ceni się lokalnych projektantów?
Czy warto zapłacić wysoką cenę za ubranie z metką znanego projektanta?
Jak wypadają Polacy na tle świata? 

Na powyższe pytania postaramy się odpowiedzieć przedstawiając raport Nielsen Polska z Kwietnia 2008 „Consumers and Designer Brands a global Nielsen report” przeprowadzony pośród respondentów z całego świata.
Do zakupu marek znanych projektantów przyznaje się średnio na świecie 16% konsumentów a 31% deklaruje że je zna.
Największymi entuzjastami luksusowych marek odzieżowych na świecie są Grecy.  Warto zaznaczyć, że 51% Greków kupuje ubrania raz w miesiącu a 47% kupuje jeżeli zobaczy coś co im się spodoba (o zwyczajach Polaków pisaliśmy w artykule „Nasze ubrania”). Na drugim miejscu jest Hong Kong gdzie 38% konsumentów wybiera marki luksusowe. Tu duży udział mają młodzi konsumenci, którzy mieszkają z rodzicami a wolne środki przeznaczają na zakup markowej odzieży. Drugim ważnym czynnikiem są sklepy z markową odzieżą z tzw. „drugiej ręki” . Na trzecim miejscu znajdują się Indie to 35% konsumentów deklaruje zakup luksusowych marek. W tym kraju konsumenci preferują głownie takie marki jak Louis Vuitton czy Gucci. Na czwartym miejscu Węgrzy z 23% udziałem. Tu tryumfy święci Calvin Klein ( 13%) oraz marka Diesel. A oto dziesiątka krajów, w których do zakupów marek luksusowych przyznaje się największa liczba respondentów:

Marki jakich kreatorów wybieramy najczęściej.
Calvin Kleina wybiera 21% konsumentów na świecie, tak wysoki udział osiągnęła marka dzięki dywersyfikacji oferty od czerwonego dywanu po którym wchodzą nominowani na gale Oscarów po młodzieżową bieliznę. Calvin Klein firmuje również ubrania sportowe, jeansowe, czy kosmetyki. W sumie Nielsen oszacował udział marki na 3 miliardy dolarów. Drugie miejsce w zajmuje Ralph Lauren z 14% odziałem. A włoski Diesel i francuski gigant Chanel zajmują ex equo 3 miejsce obie marki z 11% udziałem. Poniżej przedstawiamy pozycje pozostałych marek (wykres przedstawia średnią światową):

A czyje produkty chcielibyśmy kupować jeżeli wygralibyśmy na loterii?

Na uwagę zasługuje wysoki udział projektantów lokalnych. Przyjrzyjmy się, w których krajach projektantów lokalnych wybiera najwięcej kupujących:

Czy marka znanego projektanta to synonim wysokiej jakości? Takie pytanie zadali również analitycy Nielsena, a oto wyniki: tylko 25% (średnia globalna) konsumentów uważa że metka z nazwiskiem znanego projektanta oznacza odzież o wysokiej jakość i standardzie. Aż 71% uważa że cena takiej odzieży jest zbyt wysoka w stosunku do tego co otrzymują. Warto jednak przyglądnąć się bliżej tym badaniom. Oto dziesiątka krajów, w których respondenci twierdzą, że metka z nazwiskiem znanego projektanta gwarantuje najwyższą jakość niż inne dostępne na rynku:

Ciekawe, że oprócz Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi pozostałe kraje to najwięksi producenci bawełny, tkanin odzieży. Jeszcze ciekawiej prezentuje się druga strona, czyli 10 krajów, w których respondenci twierdzą, że marka znanego projektanta nie gwarantuje produktu lepszego jakościowo od innych dostępnych na rynku:

Zobaczmy, w których krajach najwięcej respondentów uważa, że produkty z metkami znanych projektantów są zbyt drogie w stosunku do tego jakie są w rzeczywistości:

A oto kraje, w których respondenci nie zgadzają się z tą opinią:

W takim razie jak oceniamy podróbki. Tylko 15% konsumentów (średnia światowa) twierdzi, że podróbki  są równie dobre jak oryginały.Poniżej przedstawiamy kraje, w których najwięcej respondentów zgadza się z powyższą opinią:

W przyszłości coraz więcej produktów będzie sprzedawane pod nazwą znanych projektantów. Kosmetyki, telefony komórkowe czy sprzęt kuchenny sygnowany znanym nazwiskiem ze świata mody powoli staje się standardem. A jakie produkty sygnowane przez luksusowe marki najchętniej kupowali by respondenci:

Jeżeli chcą się Państwo dowiedzieć więcej zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem Nielsen Polska. A już niedługo napiszemy do kogo należą najpopularniejsze marki w świecie mody i nie tylko.

 

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony