Męskie buty podwyższające w Polsce – historia

Już w XVI wieku mężczyźni podkreślali swój status nosząc podwyższające buty. Początkowo były to bardzo niewygodne koturny, które do Europy przywędrowały ze Wschodu.

Pod koniec XVI stulecia wymyślono wygodniejsze obuwie na klockowym obcasie, umożliwiające łatwiejsze poruszanie się. W dalszym ciągu były to buty przeznaczone dla arystokracji, ułatwiające mężczyznom jazdę konną - obcas zapobiegał wyślizgiwaniu się buta ze strzemion. Biorąc pod uwagę popularne w tamtych czasach wyłożenie ulic miast kostką brukową, były jednak niepraktyczne. W wieku XVII i XVIII podwyższone buty były w dalszym ciągu oznaką statusu i produktem luksusowym. Nabrały również ogromnego znaczenia na dworze Ludwika XIV, jednak po okresie swej świetności na dworze królewskim, męska moda porzuciła tego typu obuwie. Lata 60. ubiegłego stulecia to zapowiedź wielkiego powrotu podwyższających butów, które na dobre zawitały do mody w latach 70 promowane przez gwiazdy sceny muzycznej, przede wszystkim Davida Bowie. Był to początek trendu androginii i stylu unisex, które obecne są w naszej kulturze do dnia dzisiejszego.

 

W dobie kultu ciała nikogo nie powinien dziwić fakt, że wygląd jest niezmiennie znaczącym wyznacznikiem statusu społecznego. Dodatkowo mężczyźni coraz większą wagę przywiązują do swojego wyglądu, zwracając uwagę na szczegóły i odpowiedni dobór dodatków, w tym także butów. Buty podwyższające to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na tego typu obuwie wśród mężczyzn, którzy pragną skorygować swój wzrost nie tylko podczas specjalnych okazji, ale także na co dzień. Każdy szuka dla siebie idealnego stylu, jednak to, co staje się ważne i decyduje o wyborze producenta, to jakość wykonania obuwia, a także świadome podążanie marki za obecnymi trendami rynku.

Oferta podwyższających butów w Polsce była do tej pory stosunkowo niewielka, ale co warte podkreślenia, nie ustępowała swoim rozmiarem rynkom zagranicznym. Proponowane przez producentów obuwie nie spełniało dotychczas estetycznych oczekiwań konsumentów. Inną możliwością dodania sobie wzrostu było stosowanie żelowych wkładek podwyższających pod piętę. Niestety, nie zawsze są one dostosowane do noszenia w każdym rodzaju obuwia, więc są mało użyteczne. Nie zapewniają wygody i mogą przesuwać się wewnątrz buta.  Kolejne rozwiązanie to wkładki piankowe, stanowiące oparcie dla całej stopy. Jednak nietrwałość materiału, z którego są wykonane nie gwarantuje komfortu noszenia, a noga może łatwo wysuwać się z buta.

Na polskim rynku widać rosnące zapotrzebowanie na buty podwyższające. Obecnie w swojej ofercie mają je 3 firmy. Wyjątkową jakością i estetyką takiego obuwia może pochwalić się marka Conhpol. Zaprojektowany przez producenta unikalny system pozwala na podwyższenie o 7 centymetrów. But, który zadowoli każdego, pragnącego dodać sobie odrobinę wzrostu mężczyznę, wygląda standardowo, ponieważ efekt uniesienia zapewnia jedynie specjalna wkładka wewnątrz buta, a obcas ma standardową, klasyczną wysokość.

CDN...

 

Copyright © 2009-2016 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony