MICHELIN Pilot Sport Cup 2 – letnie opony z najwyższej półki

Michelin wprowadza do sprzedaży na rynku wymiany opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2, które dotychczas były dostępne tylko jako oryginalne wyposażenie sportowych samochodów o najwyższych osiągach, m.in. Ferrari 458 Speciale, Mercedes SLS AMG Black Series i Porsche 918 Spyder. Nowa opona będzie dostępna w 24 rozmiarach.

porsche_918_spyderOpony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 to przykład przeniesienia doświadczeń z torów wyścigowych do seryjnej produkcji. Porsche 918 Spyder i Seat Leon Cupra 280 wyposażone w opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 pobiły rekordy okrążenia toru Nurburgring w Niemczech.

Innowacje technologiczne zastosowanych w oponie MICHELIN Pilot Sport Cup 2:

  • Zmienna powierzchnia kontaktu – Track Variable Contact Patch 3.0®

Technologia optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy. Dzięki temu opona zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.

  • „Aksamitne” boki opon

Specjalny proces tłoczenia w formach zaowocował stworzeniem MICHELIN Velvet Technology®. Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w specyficzny sposób, sprawiając, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu. Geometria uzyskanej faktury umożliwiła inżynierom modyfikacje kontrastu i stworzenie odcieni czerni nadającym bokom opony wygląd aksamitu.

  • Opasanie z włókna aramidowego

Główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest duża wytrzymałość i odporność na rozciąganie. Włókno aramidowe jest lekkie, a przy tym pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali o takiej samej masie. Opasanie w obszarze barków i w środkowej części znajduje się pod bieżnikiem, a przez to dosłownie spina całą konstrukcję opony. W rezultacie powierzchnia kontaktu z podłożem jest stała, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana nawet przy dużych prędkościach.

  • Mieszanka gumy bieżnika

Mieszanka bieżnika opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 jest produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound, która sprawdziła się w oponach wyścigowych. Dzięki niej wewnętrzna i zewnętrzna część bieżnika są wykonane z dwóch różnych rodzajów gumy. Guma w zewnętrznej części jest wykonana z elastomeru, którego twardość zapewnia maksymalną przyczepność w zakrętach na suchej nawierzchni. Natomiast wewnętrzny obszar wykonano z optymalnie usztywnionego elastomeru zapewniającego precyzję kierowania.

Link do filmu MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na Porsche 911 GT3: http://mediaplatform.michelin.pl/data/public/4a7993.php?lang=pl

Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 jest dostępna w 24 rozmiarach:

275/35 ZR 19 (100Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MO

325/30 ZR 20 (106Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MO

245/35 ZR 20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI

305/30 ZR 20 (103Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI

265/35 ZR 20 (95Y) TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI

325/30 ZR 21 (104Y) TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI

245/35 ZR 20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI

305/30 ZR 20 (103Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI

235/35 ZR 19 (91Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MI

305/30 ZR 19 (102Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MI

245/35 ZR 19 (93Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

325/30 ZR 19 (105Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

265/35 ZR 19 (98Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

295/30 ZR 19 (100Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

235/40 ZR 19 (96Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

285/35 ZR 19 (103Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

265/40 ZR 19 (102Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

255/35 ZR 19 (96Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

295/30 ZR 20 (101Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

345/30 ZR 20 (106Y) TL PILOT SPORT CUP 2 MI

245/30 ZR 20 90(Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

315/25 ZR 20 99(Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

245/40 ZR 18 (97Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

265/30 ZR 19 (93Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI

 

Copyright © 2009-2018 meskimbyc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone | mapa strony